Lapselliset

Kavioliittojen lisäksi hevosihmisillä on muitakin liittoja, tämä alue on omistettu elämälle tallin ulkopuolella.

Lapselliset

ViestiKirjoittaja SannaS » 04 Syys 2011 12:35

Lapsia omaavia kaipaisin keskusteluun :)

Meillä on kolme pientä, ja elämä on välillä aikamoisa vipellystä kun on lisäksi rakennustyömaata, koiria, kanoja ja hevosia. Olisi hauskaa jakaa arkikuulumisia muitten lapsellisen (hevos)ihmisten kanssa. Miten arki sujuu ja hommat onnistuu kun muksut pyörivät kintuissa ;)
SannaS
Ylläpitäjä

Re: Lapselliset

ViestiKirjoittaja Eltaka » 05 Syys 2011 21:55

Meillä ei oo omia hevosia, mutta toisaalta hyvä, sillä jostain syystä mun heppailuaika on nyt hyvin rajallista. Eli meillä on kaks alle 3-vuotiasta tyttöä (joista toki toivon innokkaita tallikavereita mulle muutaman vuoden kulutttua) ja mies on aika kiireinen töissä eikä aina voi isovanhempiakaan vaivata, joten mä pääsen aika harvoin tallille nykyään. Mutta mä uskon ja toivon, että tämäkin aika vielä joskus menee ohi ja kun tytöt kasvaa niin äidillekin jää sitä aikaa omiin harrastuksiin enempi. En voi siis valittaa, sillä ei mun mieskään mitään ehdi harrastaa.. Yrittäjänä on välillä tällasta, mut eikö se siitä joskus. Nuoria tässä kuitenkin vielä ollaan, joten ehtii sitä kai sitten harrastaa vielä vähän vielä "isompanakin".. Mutta siis melkoista vilskettä se on täälläkin, en ymmärrä, miten onnistuisin vielä pari hevosta hoitaa tässä hötäkässä!! :D Tai no ehkä ehtisinkin, jos ne ois tos kotipihassa tai edes naapuritallissa... Maybe someday.... *syd*
Eltaka

ViestiKirjoittaja Ocariina » 09 Syys 2011 17:17

Yks lapsellinen lisää jonon jatkoksi :!:
Perillisiä löytyy kaksi: 4v4kk tyttö ja 2v10kk poika.

Lapset aloittivat juuri hoitouransa ryhmäperhepäiväkodissa ja mulla alkoi päivätyöt samaan aikaan. Suurin mullistus on tainnut käydä vain mun päässä, kun mietin jo kesällä että miten ihmeessä selvitään näin suuresta muutoksesta ja miten saadaan sovitettua yhtälöön vielä miehen ylipitkät työpäivät ja mun iltaopinnot. *what*

Kaikki on mennyt ainakin näinä ekoina viikkoina paremmin kuin hyvin. *kumar* Lapset oli hoitopaikassa heti kuin kotonaan enkä itekään oo ollut raato aikaisista aamuherätyksistä huolimatta. Parisuhde-primetime nyt on aika kortilla tässä pyörityksessä, mutta kai sitä sitten joskus myöhemmin saadaan järjestymään.
Ocariina

ViestiKirjoittaja Terhi » 09 Syys 2011 21:29

Meillä on moneen muuhun verrattuna lapsenhoidon kannalta luksustilanne, kun asutaan mun vanhempien kanssa samassa pihassa ja lastenhoitoapua on siis saatavilla. Silti en tahdo ehtiä tallillekaan ollenkaan nyt kun käyn töissä. Lasten kanssa tietysti voi käydä tallilla iltaisin, mut ajamassakaan en oo käyny viikkoihin, muut hoitaa onneks ne hommat ettei hepat jää reenaamatta :) Meilläkin on remppaa menossa ja isompi vielä tulossa, joten tätä tää tulee olemaankin useamman vuoden vielä...
Terhi

ViestiKirjoittaja SannaS » 16 Syys 2011 22:12

*huoh*

Lapset osaavat keksiä kaikkea hauskaa vanhempiaan ilahduttaakseen, kuten esikoisemme tänään popsimalla 60kpl 10 mikrogramman D-vitamiineja :/
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 16 Syys 2011 22:59

Ohhoh, Sanna *pyor* mahtaa olla pakki sekasin *oksu*
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 17 Syys 2011 17:27

Katja, no pikkasen oli. Poika totesikin eilen illalla oksennettuaan että "niitä tabletteja saa ottaa vian yhen kerrallaan" ^hehhee^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 23 Syys 2011 12:16

*huoh* tää äiti on vähän väsynyt ^surkuli^ vitsi kun saisi nukkua! Tämä meidän nuorimmainen on öisinkin vielä aivan tissitakiainen, nyt olisi korkea aika varmaan ottaa itseään niskasta kiinni ja koettaa vieroitusta. Se ei vain ole nii helppoa kun toinen on räkänokka eikä rauhoitu muutenkaan millään, saati sitten jos on nuhainen ja vain isi tarjoaa vettä pullosta :/

Kahden edellisen kanssa imetyksen lopettaminen oli helppoa; yövieroitukset oli pakko hoitaa kun menin mieheni isäkuukauden ajaksi töihin, ja päiväimetys loppui ensimmäisen kanssa itsestään kun se ei huolinut, ja toisen kanssakin helposti kun menin koululle kolmeksi päivää. Nyt tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä tää imetyksen lopetus :| Ei kait se olis muuta kuin lopettaa mutta....
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Eippa » 24 Syys 2011 14:45

Jospa se ois vähän mukavempaa sitten kun pikkuinen ei ole räkäinen?? Meillä ainakin pienempi vetää niin tukkoon itkiessään räkäisenä että siitä ei sitten meinaa selvitä ollenkaan. Näillä on kyllä aika helposti onnistunu vierottaminen yösyönnistä kun eivät nyt mitään hätkejä olleet kikille muutenkaan, mut yöpullostakin vieroittuivat helposti. Eri asia silti, nukkuvatko vieläkään hyvin... Kohta tässä on kolme vuotta heräilty enempivähempi öisin. Nyt isompi on alkanu nukkumaan suurimman osan öistä heräämättä, mutta pienempi kyllä sitten kirahtelee itkuun tuon tuosta. Nykyään ei sentäs tarvi äitiä aina rauhoittelemaan vaan nukahtaa itse uudestaan, mutta kyllähän minä olen jo oven takana kuuntelemassa tarvitaanko mua siellä! *green* Että hieman väsyttää täälläkin... :P
Eippa
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 10 Loka 2011 20:56

Mitä muitten lapsiperheitten arkeen kuuluu?

Meillä menee nykyisin päivät aika rutiinisti samalla lailla kun pojat on joka päivä perhepäivähoidossa ja tyttö on minun kanssa kotona. Ennen kasia vien pojat hoitoon että ehtivät aamupalalle, sitten tulen tytön kanssa kotiin ja ruokin hevoset, luen sähköpostit ja keitän rakennusporukalle kahvia. Sitten hommailen kotitöitä (joita riittää nyt tän raksan aikana...!) ja teen yrityksen töitä tietokoneella. Siinä se päivä äkkiä hurahtaa, ja mies tuo pojat tullessaan kotiin. Sitten syödään, hoidetaan eläimet, saunotaan ja todetaan että näin se tämäkin päivä taas hurahti.

Nyt on ollut ihanan seesteistä isoimman pojan kanssa, hän on ollut taas oma ihana itsensä. Välillä tuntuu että loppuu taito ja kyky hänen kanssaan *why^ No, hän täyttää 4kk päästä 5v, joten ehkä pahin uhma olisi ohi? *piis*

Niin ja ne yöimetykset saatiin lopetettua reipas viikko sitten! *hurraa* Eka yö meni huutaessa, toisena tyttö heräsi vissiin kaksi kertaa, kolmantena kerran, ja sitten tais mennä jo ilman heräämistä :shock: Nyt on taas räkäinen joten on heräillyt kerran tai pari, mutta rauhoittuu kun silittelee. Että se oli aika helppoa! ^jesh^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 14 Loka 2011 19:14

Jatkanpa yksinpuheluani kun muita lapsellisia ihmisiä ei ilmeisesti ole *what*

Meillä on jonkinmoista sisseilyä tää elo tällä hetkellä kun eristeet talossa on vain 1/3 siitä mitä pitäisi, katossa ei ole lainkaan ja lastenhuoneen seinistä ja lattioistakin osittain pois. Täällä on niin kylmä *ounou* Takka palaa aamusta iltaan mutta ei se tunnu auttavan. Vaatteita tarvii olla monta kerrosta, ja tänään laitoin kahdet villasukatkin jalkaan :roll:

Oman sissilisänsä tuo myös lämminvesivaraaja joka paukahti, ja nyt ollaan pari viikkoa operoitu pelkästään kylmän veden kanssa. Onneksi on ulkosauna ja vedenkeitin olemassa, saa lasten naaman ja takapuolen pestyä ^hehhee^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Henna » 14 Loka 2011 20:48

sanna *what*

2 pientä riiviötä. jos toinen on rauhassa niin aivan varmasti alkaa toinen kiusata... tottelevaisuus *tok*
Henna

ViestiKirjoittaja HipHip » 14 Loka 2011 22:37

Voi kurjuus Sanna, eipä kuullosta kovin mukavalta *what* *hali* Toivottavasti saatte talon lämpimämmäksi ennen kunnon pakkasia :shock:
HipHip

ViestiKirjoittaja Hiippa » 15 Loka 2011 08:28

Tsemppiä Sanna sissi-elämään *hali*

Meillä on elämä pitkälti perusarkea. Vauva on onneksi tosi helppo tapaus, mutta kolmevuotias osaa toisinaan olla haasteellinen ja koetella mun hermoja >:E , toisaalta on kultainen lapsi, joka tykkää auttaa kotihommissa ja puuhailla kaikkea yhdessä. Oikeastaan niin kauan on kaikki hyvin, kun koko ajan tapahtuisi jotain, mutta äiti ei aina meinaa jaksaa vauhdissa mukana :?
Hiippa

ViestiKirjoittaja Katja » 15 Loka 2011 21:44

Millähän mä saisin ton puolivuotiaan neidin mahan toimimaan? Se ährää kakkaa nykyään aina kolmisen päivää pieni papana kerrallaan ja hirveellä huudolla. Pari päivää menee välissä ilman ähräyksiä ja sit alkaa taas uuden kakan teko joka kestää taas sen kolme päivää. Neuvolassa kun kyselin, niin en saanut oikeastaan mitään vastausta. Imetyksen lisäksi aamuin illoin syödään kaurapuuroa & luumusosetta, päivisin kasviksia soseena ja sormiruokana, sekä jotain maissinaksuja ja riisikakkua silloin tällöin. Ei siis mun mielestä mitään minkä pitäis aiheuttaa ummetusta. Kesällä kun vauva oli vielä täysimetyksellä jouduttiin käymään muutamia kertoja vyöhyketerapiassa ummetuksen takia ja se todellakin auttoi. Pitäisköhän sitä taas kokeilla.. ^hmm^
Katja
Valvoja

Seuraava

Paluu Perhe-elämä ja parisuhteet