induktioliesi, keraaminen vai "tavallinen"?

TÄLLE ALUEELLE VOI KIRJOITTAA KIRJAUTUMATTA!

induktioliesi, keraaminen vai "tavallinen"?

ViestiKirjoittaja Katja » 02 Loka 2011 14:52

Pitäis pikkuhiljaa pistää toi vanha hella vaihtoon, mutta kun en osaa päättää mikä tilalle ^hmm^

Vanha on todellakin vanha, eli tavallinen neljän keittolevyn malli, muista ei juurikaan ole kokemusta.

Haluaisin nopean ja (lapsi)turvallisen lieden, jossa saisi olla suht hyvä uunikin.
Katja
Valvoja

Re: induktioliesi, keraaminen vai "tavallinen"?

ViestiKirjoittaja SannaS » 02 Loka 2011 17:30

Meillä sama tilanne. Suositelkaa!
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Suvi » 02 Loka 2011 20:29

Induktio taitaa olla tätä päivää pitkälti, suurin osa kattiloistakin käy siihen suoraan.

Mie valitsin vuonna 2008 kuitenkin keraamisen lieden, johon oon kyllä ollu oikein tyytyväinen. Induktiossa tuskin on tuohon muuta eroa kuin että on nopeampi. Ei tuokaan silti hidas ole. Tuo on siis pöytään upotettava malli, ja tosi paljon oon tykänny siitä, että hipaisunäppäimet on siellä pöytätasolla, lapsien ja lemmikkien ulottumattomissa. Ei tarvi mitään liesisuojuksia asennella. ja lisäks vielä lapsilukko löytyy, eli turvallinen on.

Merkki on Whirlpool, ei valittamista :)
Suvi
Valvoja

ViestiKirjoittaja Eippa » 06 Loka 2011 21:26

Meillä taitaa olla Suvin kans ihan sama liesi.. ;) Lieteen oon tyytyväinen, uunissa (sama merkki) on pieni puute.. Lapsilukko.. :( Tai lähinnä sen puute. Eli meidänkin naperot tykkää välillä roikkua siinä kahvassa (joojoo, kielletään jos keretään) ja sitten sitä jo tullaankin sen uuninluukun kans selälleen lattialle.. Ja tietty siinä on just silloin kiva roikkua kun on ruokaa uunissa kun on jotain mitä katella. :/ Mut ihan ehdottoman hyvä juttu siinä luukussa on se, et se ei kuumene polttavan kuumaksi missään vaiheessa. Lämpenee kyllä, mutta ei polta. ^jesh^
Eippa
Valvoja

ViestiKirjoittaja Paula » 07 Loka 2011 11:17

Ehdottomasti INDUKTIO! Keittiöremontin yhteydessä vaihdoimme kaiken ja en missään tapauksessa vaihtais pois. Ja pyrolyysi-uuni.

Induktio on tosi hyvä lasten kanssa, koska hella itsessään ei kuumene koskaan, eli kun kattilan ottaa pois, niin hella jäähtyy heti eikä tarvi miettiä että polttaako joku siihen itsensä. Toinen hyvä puoli on että siihen ei pala lika kiinni. Meille ostettiin Ikean upotettava malli, jonka kaikki 4 "hellaa" sopeuttaa kokonsa kattilan koon mukaan ja kaikki 4 on yhtä (todella) tehokkaita (2300W) Ja todella nopea liesi on ja pitää tasaisen lämmön kun paistaa jne. Vedenkeitin on joutanut kirpparille, koska liesi on nopeampi veden keittoon.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30156052/ tuo on meillä ja pois en vaihda! Ovat jopa laskeneet hintaa nyt, eli halpakin vielä!

Ja tämä uuni, jossa on pyrolyysi ja paljon muita toimintoja. TODELLA HYVÄ sekin! http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90156209/

Ja parasta on että Ikeasta kun ostaa niin on 5 vuoden takuu! (Ainakin täällä Ruotsissa)
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 07 Loka 2011 13:01

Mä olin eilen IKEAssa ja katselin noita samoja! Kiva että sai heti tällasen hyvän kokemuksen tähän :)
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Paula » 07 Loka 2011 13:35

Joo, suosittelen kyseessä olevia todellakin!
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja Hiippa » 07 Loka 2011 20:58

Kiva lukea kokemuksia, kun meilläkin on keittiöremontti jossain kohtaa edessä ja kaikki kodinkoneet lähtee täällä myös vaihtoon!
Hiippa

ViestiKirjoittaja SannaS » 08 Loka 2011 18:13

mä olen nyt kallistunu toho induktiolieden suuntaan, kuulin siit taas pari hyvää kokemusta :)
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja taivasalla » 10 Loka 2011 19:04

Kaasu olisi kaiketi "ammattilaisten" valinta...? Itse olen toistaiseksi joutunut pärjäämään tavallisella, mutta keraamisesta ja induktiostakin kokemusta hiukan ja kelpais kyllä mullekin ;)

Turvallisuuden kannalta (esim. lapsiperheet, lemmikit) kai tuo induktio olisi se perustelluin...
taivasalla

ViestiKirjoittaja Novella » 10 Marras 2011 14:10

Meillä on keraaminen liesitaso, jossa on kaksi normaalilevyä ja kaksi kaasulevyä (pullo sen alapuolella kaapissa). Ollut meillä käytössä nyt ehkä nelisen vuotta; otettiin se edellisestä asunnosta mukaan kun ostaja ei halunnut kaasuliettä. Minä olen vannoutnut kaasulieden käyttäjä. Induktio vaikuttaa kyllä kätevältä, mutta en raskisi vaihtaa.
Novella

ViestiKirjoittaja Paula » 11 Marras 2011 11:26

Miehen veli vaimoineen oli käymässä viikonloppuna ja ajoivat sitten kotiin Ikean kautta ja ostivat saman hellan ja uunin mitkä meillä on :-)
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ansku » 02 Tammi 2012 06:43

Meille on tulossa uuteen taloon induktioliesi. Kiva kuulla positiivisia kokemuksia tuosta. Meillä kun mies oli sitä mieltä et keraaminen liesi olis ihan riittävän hyvä, mut kerrankin mä pidin pääni ja sanoin et induktio on oltava! :D
Serafiia 14.12.07 & Safiina 3.7.09
Ansku

ViestiKirjoittaja SannaS » 06 Tammi 2012 10:51

Mä enole muutenkaan mikään tinanvalaja (ongelmajätettä jne ;) ) mutta bongasinpa tuolta jonkun kamun fb-sivulta että tinan valaminen ei induktiolla onnistu!
Kaikenlaista :D
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Paula » 07 Tammi 2012 09:14

Onko ne kauhat jotain ei-magneettista metallia?
Paula
Valvoja

Seuraava

Paluu VAPAA SANA!