Mies ei ole koskaan kotona...

TÄLLE ALUEELLE VOI KIRJOITTAA KIRJAUTUMATTA!

Mies ei ole koskaan kotona...

ViestiKirjoittaja tilhi » 01 Loka 2011 21:08

Huoh.. Musta tuntuu, että mä olen kahden lapsen yksinhuoltajaäiti.. Mies ei oo ikinä kotona, vaan aina sillä on töitä. Tai ainakin se tulee niin myöhään kotiin et lapset, tai ainakin toinen, on jo nukkumassa. Onpa kiva kun pikkutyypit ei nää isäänsä kuin aamulla ja silloinkin tietysti pahalla tuulella. Se kun ei mikään aamuihminen ole. Itekin aloitin työt joku aika sitten, joten ihan koko ajan ei tartte olla kotona lasten kans, mut välillä tuntuu, et ois ihan kiva jos se äijä osallistuis edes viikonloppuisin tähän meidän perhe-elämään. Mä vien lapsia joka paikkaan, järjestän kaikki lääkärit/neuvolat yms ja tietysti sitten vielä yritän hoitaa tän kodinkin kaiken tuon lisäks. Jep, huonolla menestyksellä. Mut eikös sitä sanota, et jos koti on kaaoksessa niin sisältä ihminen voi olla silti vallan järjestyksessä?? joo, ajatellaan-positiivisesti.com.....

Kuis muilla, osallistuuko miehet ihan tasavertasesti kaikkeen?? Tai miksei tietysti voi olla toisinkin päin, et äiti-ihminen ei osallistu/osallistuu...
tilhi

Re: Mies ei ole koskaan kotona...

ViestiKirjoittaja Noitarumpu » 01 Loka 2011 22:11

Mun mielestä tuo on niin väärin *eikä* Lapset on yhdessä kuitenkin saatu ja oletettavasti molemmat on myös lapsia halunneet, joten yhdessä niiden hoitovastuukin pitäisi jakaa. Jos toinen vanhemmista on kotona niin luonnollisesti myös hoitaa enemmän lasten asioita, mutta päätökset pitäisi tehdä yhdessä ja muina kuin työaikoina myös molempien osallistua lasten hoitoon. Onneksi mun mies on tästä asiasta samaa mieltä mun kanssa :) Hän onkin nyt kotona lasten kanssa ja hoitaa leiviskänsä hyvin. Tänään olen pitkästä aikaa lasten kanssa keskenään kotona, ja ei todellakaan käy kateeksi niitä äitejä, jotka joutuvat hoitamaan kaikki hommat jatkuvasti yksin. Kyllä noissa on kahdellekin tekemistä, kun eivät satu olemaan sitä mallia joka vaan menee/viedään sänkyyn ja nukahtaa sinne...
Noitarumpu

ViestiKirjoittaja SannaS » 01 Loka 2011 22:31

No ihmisillä on niin paljon eri tilanteita...

Mulla on äärimmäisen osallistuva mies *ihQua* Siis ehkä ihan paras mies maailmankaikkeudessa, mutta toisaalta, toisenlainen mies ei mun kanssa pärjäisikään ^hehhee^

Välillä tosin tuntuu että olen äiti neljälle :roll: mutta se lienee johtuu siitä että miehet on ikuisia poikia.

Vastaus kysymykseen: Osallistuu ihan tasavertaisesti mihin pystyy, imettäminen on jäänyt vähän vähemmälle sen osalta *green*
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Trix » 15 Heinä 2013 06:54

Hmm.. Meillä ei kyllä osallistu tasavertaisesti, tosin ei nyt minusta tarvitsekaan kun olen kotona lapsen kanssa ja hän tekee töitä. Joita hän sitten tekeekin aika paljon, ja jos ei ole töitä töitä niin tässä kotitilalla on aina jotain pikkupuuhaa ja vähän isompaakin mitä "pitää" olla tekemässä. Mies tekee reissutyötä ja on joka viikko öitä poissa kotoa, ja jos tuleekin kotiin samana päivänä kun on lähtenyt, tulee yleensä illalla ehkä kahdeksan maissa. Onneksi meillä tyttö menee sen verran myöhään nukkumaan että ehtii nähdä isäänsä viikollakin pari-kolme kertaa. Ja toiseksi onneksi mies kyllä viikonloppuisin käy meidän kanssa vauvauinnissa ja puuhastelee muutenkin meidän kanssa, ettei nyt ihan isättömiä olla. Kauhea kun tämä kuulostaa kamalalta tilanteelta kirjoitettuna, vaikka ei oikeasti tunnu niin pahalta.

Mutta kotityöt ja lapsenhoito ja kaikki niihin liittyvät asioiden hoitamiset kuuluu minulle, miehen tehtäväksi ei ole jäänyt kuin polttaa roskat muutaman kerran viikossa lämpökeskuksessa. Ruokaa hän ei laita ikinä, mutta esim. siivoukseen ja pyykinpesuun osallistuu jos pyydän. Omat työvaatteensa ynnä muut sellaiset pyykit hoitaa itse yleensä. Lasta hoitaa jos pyydän, ja leikkii kyllä yleensä muutenkin tytön kanssa jonkun aikaa kun tulee kotiin.

Minulle tämä järjestely käy ja minusta näin pitää mennäkin, olenhan minä kotona joten sen hoitaminen minusta vähän niinkun kuuluu minulle. Mutta suuri syy siihen miksi tämä on minulle ok on se, että mies ei koskaan pyydettäessä kieltäydy esim. hoitamasta tyttöä tai muuten auttamasta minua jos on kotona ja jos minusta vaan tuntuu että tarvitsen omaa aikaa/apua. Siis että hän ei ole sitä mieltä että hänellä ei olisi mitään velvollisuuksia tässä huushollissa ja että kaikki todella olisi vain ja ainoastaan minun hommiani. Ja hän ymmärtää että tarvitsen minäkin joskus hengähdyksen esim. lapsen kanssa olemisesta. Päinvastoin taas minä ymmärrän kyllä häntä että hän tekee pitkää päivää ja on väsynyt, enkä yleensä pyydä apua jos tiedän että hän on väsynyt. Paitsi pakkoraossa. Mutta sinä päivänä kun hän kieltäytyy minua auttamasta ilman pätevää syytä, saa pitää tunkkinsa.

Sitä päivää odotellessa, tosin uskon että sellaista ei ole kovin pian tulossa. Se on hyvä mies kuitenkin. *heart*

Mutta, minun on nyt niin helppo hymyillä kun olen tosiaan kotona, en osaa sitten sanoa mitä se sitten on kun olen taas työelämässä. Tosin siinä vaiheessa miehen työtilannekin on taas aivan toinen ja on enemmän tässä kotosalla, että ehkä se menee ihan ok silloinkin. Tosin ihan varmaa on, että kodin hoito jää edelleen pääosin minun vastuulle, mutta uskon että hän osallistuu lasten hoitoon sitten enemmän. Ei silloin enää kaikki voi olla minun vastuullani, onhan se ihan kohtuutonta. Mutta mistäs näitä tietää, katotaan sitten muutaman vuoden päästä mikä tilanne on oikeasti. *ounou*
Trix

ViestiKirjoittaja gladysglover » 25 Helmi 2014 09:24

se ei todellakaan ole reilua, se on puolueellinen mielipide
gladysglover

Paluu VAPAA SANA!