KAtoksia, pihattoja, siirtotalleja

Yleinen hevoskeskustelu, jolle ei löydy omaa aluetta.

KAtoksia, pihattoja, siirtotalleja

ViestiKirjoittaja SannaS » 20 Helmi 2013 08:34

Millaisia ratkaisuja teillä on hevosten kanssa? Missä menee katoksen ja pihaton ero? Millaiset pohjat on?

Meillä on siirtotalli joka toimii pihattona, eli hevosella ja ponilla on vapaa kulku, mutta nyt kun on tulossa varsa niin lisätilantarve mietityttää, millaisen rakentaisi. Ja huom, jos rahaa olisi paljon, ei tarvitsisi miettiä millaista laittaisi, mutta kun ei ole niin mentävä pikkubudjetilla ;)
SannaS
Ylläpitäjä

Re: KAtoksia, pihattoja, siirtotalleja

ViestiKirjoittaja Katja » 20 Helmi 2013 13:31

Mä oon hankkimassa siirtotallia meidän pon(e)ille. Kalliitahan noi on valmiina ostettuna, mutta taitaa olla helpoin vaihtoehto.

Tota pohjaa oon miettinyt ja mielelläni kuulisin myös erilaisista vaihtoehdoista.

Miten teidän tallissa pelaa sähköt & vesi?
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Liisi » 24 Helmi 2014 00:37

Tiedän yhden pihaton jossa vanha navetta muutettu pihatoksi, eli katoksen alla sementtilattia ja pari "hiekkalaattikkoa" ja yksi isompi olkipeti. Osa pihasta sementtiä, toinen osa hiekkaa. Toisen katoksen alla olkipeti. Hevoset öisin suljettuna kyseiselle alueelle, päivisin isolla laitumella. Joten päivittäin on sekä kova että pehmeä alusta.
Liisi

ViestiKirjoittaja Liisi » 24 Helmi 2014 00:40

Ainiin, se vesi. Löytyy niitä vesiastioita joissa on lämmitys niin ettei vesi jäädy talvella. Sähköt on kuten muissakin tallirakennuksissa. Miten katoksen kanssa toimia en osaa sanoa.
Liisi

Paluu Yleinen keskustelu