Kanat

Onko sinulla kotitarvekanoja tai lemmikkivuohia, akvaariota tai marsuja? Täältä löydät muut lemmikki- ja hyötyeläinten omistajat

Re: Kanat

ViestiKirjoittaja AnneH » 01 Heinä 2013 21:32

Kaupan munista, väärältä tilalta mutta kai niitä kukkoja Pitäis olla joka luomutilalla..
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 01 Heinä 2013 22:31

Pitäis mutta jos on Yks kukko sataa kanaa kohden niin se ei ehkä oo ehtiny tai jaksanu polkee kaikkia...
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja AnneH » 29 Heinä 2013 07:42

Meidän alhokukko jouduttiin lopettamaan, aiheutti niin paljon kauhua kanalassa huolimatta että oli vasta noussut tipusta kakkoskukoksi ja Dimmu hallitsi siitä huolimatta. Nyt on taas rauha ja kanat alkaa uskaltaa liikkua muuallakin kuin Dimmun lähellä. Dimmu on meidän täysimusta ruotsalainen kukko *ihQua*
Yhden dalmisnuorikon alhokukko ehti polkea vaivaiseksi, ja saas nähdä onko siitä pidemmän päälle eläjäksi. Orrelle ei pääse, vissiin toisessa jalassa jotain vikaa. Murtunut ei pitäisi olla.
Toin Veijarista kotiin kaksi harmaata kanaa, molemmat alkoivat munimaan ja toinen tekee vihertävän sinisiä munia *jppii* Rotuina toisessa on araucana-plymouth-faverolle ja toisessa plymouth-australorps
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 29 Heinä 2013 19:57

Tässä kuvia tipuista. Näyttäisi siltä että yksi on varmasti kana, neljä varmasti kukkoa mutta kolme on hieman epävarmaa, mutta eiköhän nekin kukkoja ole. Eli melko pieni kanaprosentti...

Kuva
Kuva
Kuva
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja AnneH » 30 Heinä 2013 12:13

Voi kun siäviä *<3* Mulle sitten yksi kukonpoika kiitos.
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 30 Heinä 2013 17:28

AnneH kirjoitti:Voi kun siäviä *<3* Mulle sitten yksi kukonpoika kiitos.

Joo, kyllä noista liikenee ^jesh^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Terhi » 07 Elo 2013 08:10

Yks mun ex-tuotantokanoista kökötti pesässä koko eilisen illan, ei tullut edes syömään *what* Oisko se voinu alkaa hautoa? *ihQua* Mä luulin et ne ei edes osaa. Voihan se olla et se kökötti siellä muuuten vaan mut aika outoa kun ei tullut syömään, nuo on aika ahneita yleensä. Ja munivat yleensä aamupäivällä, ei enää illalla kun menin munia hakemaan.

Jännää :)
Terhi

ViestiKirjoittaja AnneH » 07 Elo 2013 11:07

Meidän Pirkalla on sellainen vaiva (on siis tehomunijan munasta haudottu), että silloin tällöin sille jää nahkamuna kiinni hanuriin. Just sillon kököttää pesässä tai mökin alla surkean näköisenä. Tulee suorastaan syliin ja odottaa pääsyä pyllypyykille, pestessä nahkamuna plopsahtaa ulos ja kana on välittömästi entisensä. Tämä on nyt toistunut kesällä noin kk välein.
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Terhi » 07 Elo 2013 12:40

Mä oon nähny vaan yhden nahkamunan, oli lumpsahtanut orrella istuessa alas :) Pitäiskö mun nostaa se pois sieltä ja kattoo onko sillä joku hätänä? Jos se oikeesti hautoo niin häiriintyykö se siitä vai jatkaako se sit varmasti hautomista jos mä härkin sitä? Nuo on aika arkoja eikä normaalisti anna ottaa kiini.
Terhi

ViestiKirjoittaja SannaS » 07 Elo 2013 18:52

Meidän himohautoja on Sellanen ettei normaalisti anna koskea mutta kun ryhtyy hautomaan niin on ihan lättynä pesässä ja antaa vaikka ottaa syliin, ei siis liikahdasieltä mihkään. Saattaa kyllä nokkia jos yrittää koskea ;) kyllä mä tarkistaisin onko joku hätä, senkin uhalla että mahdollinen hautominen keskeytyis...
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja AnneH » 07 Elo 2013 19:09

Kyllä jos hautomismoodi on päällä niin eivät takuulla häiriinny. Katoppas Terhi istuuko tosiaan ihan lättynä siellä, sillein sulkakasa mistä pistää nokka tyylisesti vai kyyhöttääkö vaan. Hautova kana kyllä muriseekin jos sinne lähelle menee ja on erittäin virkeän näköinen, uhkailee nokkasta ^jesh^

Midän pari muualla ollutta kesäkanaa palaa kotiin ylihuomenna. Veijarin kanalauma myös sitten seuraavalla viikolla pikku hiljaa.
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 07 Elo 2013 19:35

Meidän tipuista muuten puolet näyttäis olevan kanoja! Eli 4
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Terhi » 07 Elo 2013 20:58

Väärä hälytys, ei se siellä enää tänään ollut. :/
Terhi

ViestiKirjoittaja Terhi » 19 Elo 2013 14:19

Yksi kana oli kuollut eilen :( Mä en huomannut et mitään ois ollu vialla, paitsi et joku lopetti munimisen viikko-pari sitten, olisko ollut just tuo kana sitten. Mihin kanat yleensä kuolee jos ei vanhuuteen (niin vanha se tuskin oli)? Tässä sitä huomaa miten vähän oikeasti tietää kanoista, jos vaikka hevonen olis tehny kuolemaa niin varmasti olisin huomannut :shock: En oo kyllä ehtiny seurailemaan niitä kovin paljoa viime aikoina, pitää yrittää kattoa nyt vähän tarkemmin, jos vaikka jollain muullakin on jotain.
Terhi

ViestiKirjoittaja SannaS » 19 Elo 2013 20:48

Höh :( KAnoilla voi olla kaikenlaista mihin ne kuolee, jos et ole huomannut mitään outoa oiretta niin vaikea sanoa miksi se yht'äkkiä kuoli *why^ Meillä on toistaiseksi kaikki pysynyt hengissä (yhtä epäonnista kukonpoikaa lukuunottamatta jonka muut hakkas hengiltä) paitsi ne jotka on teurastettu.

Aina mäkin katon kun menen kanalaan että näkyykö siellä joku ketarat pystyssä, en mäkään noista niin paljon tiedä että miksi ne vois noin vain kuolla, mutta en siis ihmettelisi vaikka kupsahtaisivat, just siks kun en paljoa niiden taudeista tiedä...

Mitä tuolta munanetistä oon lueskellut niin aika yleistä kai on että kanat voi kupsahtaa tolleen, marekia voi olla, anemiaa ja keuhkotauteja, listeriaa, ja mitä ikinä vaan voi kuvitella.
SannaS
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Muut eläimet