[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4586: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4588: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4589: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4590: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
katso viestiketjua - Shettikset | Konitori.fi

Shettikset

Poni on pieni, mutta vie kaikenkokoisten ja -ikäisten sydämen. Oma alue keskustelulle poneista.

Re: Shettikset

ViestiKirjoittaja Jessi » 05 Huhti 2012 15:36

Täältäkin ilmoittautuu yksi aikuinen shettiksen omistaja. Meille poni tuli alunperin hevoselle kaveriksi, siitä puolivuotiaasta pallerosta on nyt kasvanut nelivuotias nuori, joka keskittyy tällä hetkellä liikakilojen pudottamiseen. Poni näyttää rantapallon nielleeltä, toki pörröinen karva ei ainakaan imartele ponin pallomahaa, etenkään kun jaloista ja lavoilta on pisin karva jo pudotettu. :-D

Suurin ongelma painonpudotusurakassa on se, että poni asustaa pihatossa kolmen hevoskokoisen kanssa. Yritä siinä sitten rajoittaa heinämäärää, kun poni on tasan koko ajan turpa maassa. Ei millään viitsisi erottaa ponia laumastaan, kun se on suokkivarsan paras kaveri ja ainoa painikaveri. Nyt poni liikkuu tehokkaasti neljä kertaa viikossa, kahdesti hevosen kärryn perässä ja kahdesti ajaen. Voi miten helppoa olisi, jos ponilla olisi samankokoinen kaveri (varustettuna yhtä hyvällä ruokahalulla ja rehunkäyttökyvyllä...). :-)

Toivottavasti tänne saa laittaa kuvia näin. :-D

Kuva
Tältä poni näyttää nyt. Tuskastuttava laihdutusurakka edessä. Onneksi paksu poni on *kop kop* säästynyt lihavuuden tuomista sairauksilta, kaviokuumetta etenkin pitänyt pelätä. Vielä kun on nuori poni kyseessä (ja karvainen pihattolainen), on liikutuksen kanssa ollut melkoinen sumpliminen. Onneksi nyt kevättalvella on sää suosinut ja poni päässyt lenkille ahkerasti.

Kuva
Tässä tavoite, kutakuinkin tältä pitäisi ponin näyttää muutaman kuukauden päästä. Kahta enemmän hävettää, että se on noin lihavaksi päässytkin, kun näitä kesäkuvia katselee. Toisaalta poni ei kesälläkään ollut erityisen hoikka, kylkien päällä oli ihan reipas rasvakerros - tavoite on siis tätäkin hoikempi. :-D

Kuva
Ja näin meillä lenkkeillään. Poni on tosi reipas ja meneväinen, kun saa kaverin matkassa lenkkeillä. Yksin ajelulla vähän haaveilee ja haahuilee, kärryn perässä on kyllä tulta ja tappuraa - komentaa kärryjä kovempaan vauhtiin hampainensa. Kaverikin on laihiksella, muhkeita muodoiltaan molemmat tällä hetkellä ja omistajaa hävettää.

Ehkä kesällä voi onnellisena päivittää tänne kuvia hoikasta ponista. Tai ehkä katoan bittiavaruuteen, jos poni ei laihdu yhtään. ;-)

Kiva lueskella myös muiden nuorista shettiksistä!
Jessi

ViestiKirjoittaja SannaS » 05 Huhti 2012 16:12

Jessi, ihana poni sulla!

Toki kuvia saa liittää noin, nehän eivät siten kuormita palvelinta kun ei niitä mitenkään ladata tänne, vaan linkitetään toisesta kohteesta :)

Mulle eläinlääkäri aina sanoo että hevoset on liian lihavia, mutta nyt ne ovat onneksi hoikentuneet hyvässä hoitopaikassa pikkuisen. Sitä paitsi meidän ponillahan on vain tuuhea turkki ^hehhee^ Yleensä ne ovat meillä kotona, mutta nyt ollaan tehty vähän hoitopaikkavaihtokauppaa.

Eilen ajettiin pikkuisen, poni ei ollut yhtä yhteistyöhaluinen kuin ekalla kertaa ;)
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja AnneH » 05 Huhti 2012 23:32

Kaikki shettikset on aina ihmisten mielestä liian lihavia, niitä on meilläkin neljä pihassa :D

Tässä yksi päivä ohjasajettiin 2v minioriin kanssa, oli ekan kerran suitsetkin päässä. Me mitään totutella..
Hyvin meni, fiksu nuori ori.

Tässä teille lihavaa (tosin tämän tekosyy on tiineys)

AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 06 Huhti 2012 12:28

Oh my little pony *<3*

Mä olen niin iloinen kun meillä on tollanen poni! Olen aina haaveillut ponista, mutta kun mulla on ollut iso hevonen niin ei ole ollut mitään järkeä ostaa ponia, mutta nyt kun on lapsia niin ei tarvitse selittää kelleen että miksi poni ;) Ja nyt mulla on poni jolla voi ajaa ja ratsastaa! *ihQua*

Eilen lapset oli ratsastamassa. Isoin ja pienin ei tykännyt, mutta keskimmäinen, joka ei koskaan aiemmin ole suostunut hevosen selkään vaikka vanhin on meijän isolla ratsastanut paljokin, tykkäsi ja oli ihan haltioissaan! Mä luulen että syy miksi isoin ei tykännyt, oli se kun mentiin ilman satulaa. Se on aina aiemmin ratsastanut meijän isolla hevosella satulassa, ja siellä on pikkusen tukevampi olla jalustimien kanssa kuin liukkaan pyöreän ponin selässä toppahousut jalassa... Taidan ostaa meiltä kun siihen saa jalustimet kiinni ja siin on se kahva.

Tänään käytiin kärryttelemässä, ja taas oli lähdössä aikeuksia. En oikein tiedä mikä angsti tällä on oikealle kääntymisen suhteen? ^hmm^ ei meinannut lähteä pihasta taas ollenkaan, mutta kun saatiin se menemään niin meni taas tosi kivasti, mäkin pääsin kärryille eikä tarvinnut taluttaa ^jesh^ Ravailtiinkin jo muutamaan otteeseen ja autokin tuli peräkärryn kanssa vastaan, mutta meidän fiksu poni ei piitannut siitä mitään! -Sitten mentiin pellolle kääntämään, ja vasempaan kierrokseen meni tosi hyvin, mutta oikealle jummitti taas ja alkoi keulia. Mistähän johtuu? Sitten mä talutin niin saatiin kyllä menemään oikeaan, mutta tosi hankalaa se oli. Mentiin sitten vielä uudestaan vasempaan -> meni hyvin, ja vielä kerran oikeaan, ja sekin meni kohtuullisesti mutta sitten pysäytettiin että mä oisin mennyt kärryille niin taaskaan poni ei halunnut lähteä liikkeelle kun olis pitänyt lähteä vähän oikealle. Sitten talutin tielle asti ja siellä kyytiin, sitten mentiin kotiin tosi hienosti, ravia ja kaikkea. On se niin ihana *heart*

Mukavaa pääsiäistä kaikille! *heippa*
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 07 Huhti 2012 14:32

Mä kans haaveilen tosta terapiavyöstä. Saas kattoo millon sit raaskin sen hankkia.

Tänään vihdoin otettiin ekat ratsastusharjoitukset ponin kanssa. Yks kierros kentällä riitti näin ekalla kerralla. Liikkeelle lähtiessä poni meinas pistää pakin päälle ja yritti hypätä pystyyn, mutta sen jälkeen sujuin hienosti. Muutama liikkeellelähtö ja pysähdys tehtiin.
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 13 Huhti 2012 20:36

Tässä meidän ihanan *heart* ponin taidonnäytteitä. Tämä on viides ajokerta. ja
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 14 Huhti 2012 22:13

Ihanat noi videot *heart* fiksun oloine poni teillä SannaS *ihQua*

Toivottavasti mä kerkeen meidän ponin kaa huomenna jotain puuhastella. Tänään piti lähteä lasten kaa tallille sitä harjailemaan, mutta tuli vettä taivaan täydeltä, niin ei sit mentykään.
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 15 Huhti 2012 19:18

Katja, se on kyllä tosi fiksu!

tänään oli kuudes kerta kärryjen edessä, ja lähtö meni ensimmäistä kertaa todella mallikkaasi. Samoin kääntymiset menivät hienosti pienempääkin ympyrää. Kotimatkalla ravattiin tienreunaa ja yht´äkkiä poni alkoi jotenkin kummasti teutaroida ja hyppiä sekä piti outoa vinkuvaa ääntä :shock: Minulla oli liina, ja tulin pois kärryistä, ja kuljin siinä vierellä hetken rauhoittelemassa. sitten loppumatka meni ok. Ei käsitetty mikä ponille tuli, oli niin hienosti mennyt siihen asti, eikä ollut elkeitäkään mistään vikuroinnista etukäteen. Muutenkin jotenkin luulimme että poniin sattui, se vaikutti sellaiselta, mutta mitään ei näkynyt missään.

Sitten lähdettiin ratsastamaan isoilla hevosilla ja katsottiin sitä paikkaa jossa poni alkoi hyppiä, ja siinä kavionjäljessä oli tosi iso kivi. Varmaan se oli osunut ravissa jotenkin säteen alle ja siksi alkoi hyppiä. Outo juttu se kuitenkin oli ^hmm^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 15 Huhti 2012 21:27

Mä pistin ponille tänään satulan ja suitsen ja taluttelin kentällä käyntiä, ravia, pysähdyksiä ym. Pientä kapinointia oli ilmassa, mutta ihan kivasti tuo otus osaa jo käyttäytyä *heart* Mä odotan innolla että pääsis ajamaan, mutta tulevalla viikolla ei taida ehtiä :/ omat kärrytkin ois hankittava jossain vaiheessa ^hmm^
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja AnneH » 16 Huhti 2012 07:18

Sanna hyvin samanlaisia kohtauksia tulee minioriin kanssa kun sen kanssa lenkitellään tai ohjasajetaan *green*
Mennään kilometri ihan kiltisti, sit yhtäkkiä vinkaisu, ryntäys eteenpäin ja ehkä pikkupukki ^jesh^
Sä et ole päässyt ihan vielä tarpeeksi syvälle shettisten sielunelämään ^hehhee^
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 17 Huhti 2012 22:13

Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 22 Huhti 2012 18:48

Joo kyllä oli ponilla sielunelämät tänään kohdillaan. Ihme sikailua kärryjen edessä koko lenkki, ensin kiskoi taas rikki yhden narun kun laitettiin päävehkeitä päähän :evil: ja oli muutenkin ihme säpsy koko ajan, ja sitten lenkillä kun käänneltiin niin alkoi sikailla, pukitella ja hyppiä. Sitten sai pinkeälle pikku pyllyylleen vähän piiskaa, mutta kyllä se oli melko possu tänään. Liekö sitten settismäisyyttä, kiimaa vai murkkuikää, vai kaikkea yhdessä? Kivaa se ei kuitenkaan ole *muori* noh, useinhan nuo varsat menee aluksi hyvin ja sitten kun totutaan hommiin niin aletaan kokeilla että jos ei niitä tarviskaan tehdä... :roll: onneksi on ollut joka kerta kestävät vehkeet, nahkainen potkuremmi on ollut aika jees ^jesh^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 10 Kesä 2012 18:31

No, onko kaikki ponit (& omistajat) kesälaitumilla?

Meidän poni lähti vajaa viikko siten astutettavaks ja on sillä reissulla edelleen. Alkaa olla jo kova ikävä *heart*
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja koo » 11 Kesä 2012 00:04

Phihi, ehkä mäkin voin nyt tänne kirjoittaa!

Vajaan viikon päästä vuosi sitten (16.6., hyi kamala miten aika rientää!) lähti elämäni tärkein kaviokas, kirjava ikivihreille laitumille kaverinsa kanssa. Se oli ehdottomasti elämäni yksi vaikeimmista päivistä, koska tuo poni jos joku oli persoona! Ihan kamala(n ihana) poni, osasi ihan oikeasti kaikki mahdolliset jekut ja koirailut. Mieletön eläin, jota vieläkin kamala ikävä.

11 kuukautta etsin tuolle ponille seuraajaa, koska elämä ilman shettistä ei ole mitään. Tsädääm, löytyi Täysin vastakohta Pupulle, nöyrä ja kiltti eikä ole (ainakaan toistaiseksi) pahemmin yrittänyt testailla tai metkuilla. Lassi on siis ammatiltaan raviponi, jota minä treenaan myös selästäkäsin silloin tällöin. Pouni on siis minun hoidettavanani omistajan lomaillessa, ja omistaja lomailee suhteellisen usein. Poni opettaa minulle ajojuttuja, minä ponille ratsujuttuja, ja yritän saada sen pömppistä pois. Kiva poni, joskin vähän tylsähkö, vaan Puppe asettikin haastavan ponin riman korkealle. :D Lassi sitten vain pahensi ravi/pikkuponikuumetta, luojan kiitos ei ole varaa pitää kahta kaviokasaa vuokratallissa, vaikka korttikurssi ja ravikilpailut kiinnostaisivatkin... Tyhmä Koo, miksi olet kärrykammoinen, hidas ja ylikorkea?! :'D tekstin lopusta löytyy Lassin kanssa parin päivän puuhailuja, poni on taas minun hoidettavani tästä päivästä torstaille tai sunnuntaille. (ja koska en ole vielä tämän päivän reissusta tuonne kertonut, niin pakko todeta, että tänään ajolenkki meni hurjasti paremmin ja kaikki pysyivät menossa mukana...) Saa nähdä mitä kaikkea keksitään.

Shetut on parhaita, ja vielä joku päivä omassa pihassani ruohoa leikkaa ilkeä ja jekkuileva pörröpää. <3 Kuvia ja lisätietoja töppöjaloista on noissa linkeissä. :)
koo

ViestiKirjoittaja Paula » 11 Kesä 2012 13:19

Koo: mulla on naapurissa ori joka yrittää seurata Pupun jalanjälkiä... Sille olen kampetta etsimässä :-)
Paula
Valvoja

EdellinenSeuraava

Paluu Ponit