Lastenponi

Poni on pieni, mutta vie kaikenkokoisten ja -ikäisten sydämen. Oma alue keskustelulle poneista.

Re: Lastenponi

ViestiKirjoittaja AnneH » 07 Loka 2011 11:33

Kyllä shetuissakin löytyy paljon huonoja yksilöitä, se on totta. Pääsääntöisesti hyvin pidetyt on kilttejä ja perusluonne on tasainen ja rauhallinen. Mountit onkin sitten varmaan enempi shetujen luonteisia, mutta siitä ylöspäin se vireystaso nousee. Mutta nehän onkin tarkoituksella erityyppisiä poneja, liikkeet täysin erilaisia kuin esim shetuilla, foresteilla jne. Pakkohan noitten liikkeiden takana on olla luonnettakin.

Se on makunsa kullakin ja jos Ruotsissa on paljon Paulan mainitsemia shetlanninponeja niin ehkei nitä kannata tuoda suomeen ;)
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Paula » 07 Loka 2011 11:38

Pahimmat shettis-tapaukset on kuitenkin olleet Suomessa ^hehhee^
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja AnneH » 07 Loka 2011 11:42

Eli Ruotsissa on kiltit shetut? Ja erityyppiset welssit kun Suomessa? *reps*
*lähtee pakkaamaan traikkua ja lätäkön toiselle puolelle ostoksille*

No joo, makunsa kullakin. Mutta mä perustan omat luuloni (ehkä ennakko-) omaan kokemuksiin mitä olen kasvattajilla, näyttelyissä jne livenä yksäriponeina nähnyt. Niin ja tietty omiin poneihini *<3*
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Paula » 07 Loka 2011 13:34

Anne: Tai sitten meillä on käynyt ihan eri tuuri kokemusten kanssa ^hehhee^ Olishan se kiltti shetu, tai montakin, kiva kokemus, pitää varmaan joskus tulla käymään kylässä :D

Ei muuta kuin traikkua (vaikka parempi hankkia iso hevosauto sille matkalle) ja tänne hakemaan poneja *ilo*
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja Pilvi » 07 Loka 2011 14:44

Anne: mä tiedän yhden welssin joka on vielä orina ja siitokseen käytetään ja toimii lastenponina..ja siihen sit loppuikin mun tietämys edes kyseisestä rodusta, kun en tosiaan pahemmin muutenkaan poneista tiedä, muuta kuin, että käsitykseni russeista on vähän saman tyyppinen kuin Paulalla..
Pilvi

ViestiKirjoittaja Ninni » 04 Marras 2011 14:43

Minä taas tykkään russeista. Ei minulla niistä paljoa kokemusta ole, omia on ollut vaan 11 kipaletta, kaksi russia olen kasvattanut ja kaksi kautta pitänyt russ-jalostusoria meillä.
Olen kuitenkin kouluttanut kolme russia (ja yhden forestin) elokuvaan näyttelijöiksi ja tarttee sanoa, että ne oli ihan fiksuja tapauksia. Jopa Olli Saarela sanoi yhden kohtauksen jälkeen yhdestä ponistani, että hän haluaa jatkossa tuon ponin kaikkiin elokuviinsa näyttelemään ;D
Että eiköhän se ole kiinni siitä miten niitä eläimiä kohtelee.. Eikä meidän shettiksissä ole mitään pahaa sanomista. *heart*
Ninni

Edellinen

Paluu Ponit