Unipussit

Kavioliittojen lisäksi hevosihmisillä on muitakin liittoja, tämä alue on omistettu elämälle tallin ulkopuolella.

Unipussit

ViestiKirjoittaja Katja » 16 Syys 2012 21:08

Oletteko käyttäneet vauvoilla tai isommilla lapsilla unipusseja? Meidän vanhempi tyttö nukkui pussissa n. 1,5 vuotiaaksi, mutta sitten ei enää siinä oikein viihtynyt. Nuorempi tyttö on kohta 1,5 vuotias ja nukkuu unipussissa edelleen, eikä oikein muuten tunnu osaavan nukkua, mutta nyt on ongelmana, että ei meinaa löytyä enää tarpeeksi issoja pusseja *why^ Käsistään kätevä tekisi tietysti pussin itse, mutta mä en ole oikein ompeluihmisiä.
Katja
Valvoja

Re: Unipussit

ViestiKirjoittaja SannaS » 16 Syys 2012 21:17

Me ei olla koskaan käytetty... Mutta eiköhän niitä joku ompelijakin tee kohtuuhinnalla?
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Terhi » 16 Syys 2012 22:04

Joo ei varmaan maksa paljoa varsinkin jos vie ite kankaat. Mä tein yhden unipussin flanellista jollain käsityölehden ohjeella, mut ei meillä esikoinen oikein viihtynyt niissä (oli myös pienempi Ikeasta ostettu), kuopukselle en tainnut edes kokeilla.
Terhi

ViestiKirjoittaja Katja » 16 Syys 2012 22:53

Musta noi on olleet niin käteviä. Joskus kun oon lapsen laittanut päiväunille sänkyyn ilman pussia, niin hetken kuluttua se löytyy peitto rullalla, jalat pinnojen välissä sieltä. Unipussissa nukkuminen on paljon levollisempaa ja ei tartte huolehtia peitosta :D Ihan pikkuvauvan kanssa oli kätevää kun yöllä vaippaa vaihtaessa ei tarvinut ottaa lasta edes pois pussista, avasi vaan vetoketjua ja vaihtoi vaipan ^jesh^ Reissussa ollessa on myös tuttua ja turvallista kun on oma unipussi mukana ;)

Täytyypä kattella jos sitä sitten rupeis teettämään, vaikka ihmettelen jos ei isompia mistää löydy ^hmm^
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Noste » 12 Loka 2012 14:09

Unipussi oli esikoisella käytössä ainakin puolivuotiaaksi asti. Myös kuopus laitettiin pussiin nukkumaan noin kuukauden ikäisenä, kun peitto ei enää pysynyt öisin päällä.

Itse koen nuo pussit hirmu käteviksi pienellä vauvalla, "peitto" pysyy päällä, mutta vauva toisaalta ei "huku" isomman täkin alle. Meillä on Ikeasta yksi pussi, siinä on vähän turhan pieni kaula-aukko, mutta menee varapussina. Lidlistä tuli ostettua myös ihan kiva pussi ja sitten on vielä kolmas kätevä pussi, josta en muista mistä se on peräisin, mutta hyvä on.

Ikeassa olen nähnyt melko isojakin pusseja, mutta en tiedä, mihin asti ne koot riittävät.
Noste

ViestiKirjoittaja Katja » 12 Loka 2012 17:42

Mä niit Ikean pusseja just muutama viikko sitten käsissäni pyörittelin, mutta jätin sit kuitenkin ostamatta kun näytti aika samankokoiselta kuin se mikä meil on nyt käytössä. Jälkikäteen kyl vähän harmittelin, et jätin ostamatta.. :P
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 13 Loka 2012 09:36

Tee pussilakanasta unipussi, meidän esikoinen , isokokoinen 5,5v on tehnyt itselleen flanellilakanasta unipussin ja nukkuu sen sisällä aina. :D
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 21 Loka 2012 11:13

Mä näin toissapäivänä Lastentarvikkeessa 110- kokoisen unipussin, mutta en sitten ostanut, kun se oli ihan valtava.
Katja
Valvoja

Paluu Perhe-elämä ja parisuhteet