Lasten suusta

Kavioliittojen lisäksi hevosihmisillä on muitakin liittoja, tämä alue on omistettu elämälle tallin ulkopuolella.

Re: Lasten suusta

ViestiKirjoittaja SannaS » 22 Maalis 2012 22:10

Olimme keskustelleet aiemmin ihmisten lisääntymisestä, ja esikoinen 5v kun aikansa jankutti että "missä se paikka on mistä vauvat tulee ulos" niin vastasin sitten että tytöillä (kuten pikkusiskolla) on pimppi ja hänestä voi tulla äiti, koska vauvat tulevat pimpistä. Ja iskällä ja pojilla on pippeli (mutta ei siitä sen enempää kun sitä ei vielä kysytty ;) ).

No, keskimmäinen 3,5v oli kuunnellut keskustelua ja kysyi multa suihkuun mennessämme että tuleeko ne vauvat äiti sun tissistä vai? Mä sanoin että ei. "no mistä, näytä?" Selitin taas että pimpistä ja että se on sellanen oma paikka mitä ei näytellä muille.

Asia oli ilmeisesti jäänyt keskimmäisen mieleen ja eilen iltapalapöydässä hän alkoi selittää isomummille joka oli käymässä: "Minä olen tullut äidin pimpistä!" Johon esikoinen totesi: "Niin mutta mä olen tullut ensin!"
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ilona » 23 Maalis 2012 13:19

hah hah haa *ilo* *green* voi apua... mulla on ollut niin helppoa kuitata esikoisen kyselyt, mistä on ulos tullut näyttämällä mahan arpea ja toteamalla että lääkärisetä teki mahaan pienen aukon, josta sut nostettiin ulos ;) äsken dhl toi ovelle paketin, jossa oli miehen mönkijän uusi pakoputki. Avattiin laatikko ja siellä oli semmoisia isoja ilmatäytteisiä "tyynyjä" pehmusteena. poika 5v totesi, "me voidaan ottaa nää leikkiin, kun isi ei tarvii näitä ilmavaivoja". Niin. Ei tarviis muuten äitikään niitä isin oikeita ilmavaivoja ;) *joskus kaasunaamarista haaveillut*
ilona

ViestiKirjoittaja SannaS » 05 Huhti 2012 18:51

Tänään esikoinen halusi kuunnella Lauri Tähkää, mutta kun sitä ei autosta löytynyt, tyytyi laulamaan itse. Laulu meni näin: "Juomaripoijan hevosella seisoo joka kapakalla..." Oikeastihan se on että juomaripoijan hevonen se seisoo joka kapakalla ^hehhee^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 12 Touko 2012 00:13

Tyttö 3,5 v
"Äiti, meidän pitäis kyllä ostaa avaruusraketti"
"öööh, miksi?"
"No kun mä en oo ikinä nähnyt miltä maapallo näyttää".
^jesh^
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 31 Touko 2012 20:20

Ilmoitin esikoisen ja keskimmäisen (pojat) uimakouluun ja kerroin siitä pojille. Esikoinen 5,5v kun kuuli sanan "koulu", hän oli aivan innoissaan ja totesi: "No hyvä että päästään kouluun, mä tykkään rehtoreista!"
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 09 Kesä 2012 22:45

SannaS kirjoitti: mä tykkään rehtoreista
;D ;D
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 10 Kesä 2012 10:29

MAhtaako poika enää ajatella noin kouluun mennessään ;)

Yks päivä istuin aamulla vessassa silmät turvoksissa aamu-ärtyneenä, niin keskimmäisemme tuli ja sanon "Äiti, sinä olet kaunis!" *heart* (tai taunis, hän ei osaa koota)

Se on muutenkin niin herkkis, huutaa aina naapurinpojillekin että rakastaa niitä, niinkuin ihan kaikkia muitakin. Yks päivä se istui pikkusiskonsa huoneessa ja totesi "minä olen tyttö!" Eilen kysyin että onko hän tyttö vai poika niin ei kuulema halua olla poika. Mutta on intiaani ja supersankari *green* Ja siis fyysisesti ainakin on pojaksi todettu ;)
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Novella » 03 Heinä 2012 16:58

Voin hyvin kuvitella tuon SannaS:n runopojan kommentin, koska satuin tänään kuulemaan kun hän antoi äidilleen rakkaudentunnustuksen yhtäkkiä kahvipöydässä. Ihana pieni mies! *heart* (Mun mies saisi ottaa oppia...)
Novella

ViestiKirjoittaja SannaS » 19 Elo 2012 21:11

Keskimmäisemme, pian 4v, kysyi tänään kauhuissaan kun napsin isältänsä muutaman pappamaisen kulmakarvan (ja isä oli tietysti todella kärsivä ;) ) että "Kuoleeko isi nyt?"
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 16 Syys 2012 11:48

Keskimmäisemme pian 4v totesi taannoin kun yritin laittaa epätoivoisesti hänen jalkovälissään turvaistuimen vöitä kiinni että "se ei mee siksi kun siellä on niin iso pippeli" :D
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SannaS » 14 Joulu 2012 07:38

Tämä sama 4v katsoi eilen isänsä kaljua ja kysyi että "missä sun tukka on, onko se uponnut päähän?" isä sanoi että joo se kasvaa sisäänpäin, ja nelivuotias sitten kysyi että "ai aivoihin?" :D

pian 6v katsoi hiljaa telkkua eilen ja tuli kameramainos, "osta nyt järkkäri halvalla", johon poika tokaisi "no en TODELLAKAAN osta, ei mulla oo edes noin paljon rahaa."

Nelivuotias katsoi mun varpaita saunassa ja kysyi miksi yksi varvas roikkuu. Mä vain että se ei vaan jaksa olla ylhäällä, johon poika meinas että "se roikkuu vamaan siksi kun sä olet tulossa vanhaksi mummoksi" ^hehhee^
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Terhi » 29 Joulu 2012 10:13

Aloin jouluaattoaamuna laulamaan Joulupukkilaulua palauttaakseni lasten mieliin et osaisivat pukille laulaa. Ehdin laulaa alusta "Joulupukki, joulupukki, valkoparta vanha ukki", sit pysähdyin miettimään et miten se menikään. Poika kohta 4-v. jatkoi että "ja sitten annetaan pukille selkään". Öhöm, tuo on ainoa versio mikä mullekin tuli mieleen mut lapsille en sitä kyllä ole laulanut, joku näköjään on ^hehhee^
Terhi

ViestiKirjoittaja Katja » 18 Tammi 2013 00:48

Tyttö 4 v. kun kehoitin siivoamaan lelut olohuoneen lattialta
"Äiti me ei puhuta sun kieltä."
Katja
Valvoja

ViestiKirjoittaja AnneH » 18 Tammi 2013 06:53

Meidän iskä tekee vuorotyötä. Poika 4 v kysyy monasti iltaisin kun iskä on töissä, että "milloin isi tulee meillä käymään" ^hehhee^, jos kysytään mitä isi tekee työkseen vastaus on "isi käy töissä gymillä" (harrastaa siis puntinnostoa ilmeisen aktiivisesti).
AnneH
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katja » 10 Helmi 2013 23:57

Ollaan oltu flunssassa ja lapsi 1 v. 10 kk sai parina iltana Pamol- tabletin ennen nukkumaan menoa. Tänä iltana hän huusi suureen ääneen: "äiti anna mulle taas unilääkettä" :D
Katja
Valvoja

Edellinen

Paluu Perhe-elämä ja parisuhteet