Odottajat

Kavioliittojen lisäksi hevosihmisillä on muitakin liittoja, tämä alue on omistettu elämälle tallin ulkopuolella.

Re: Odottajat

ViestiKirjoittaja Trix » 08 Marras 2011 22:29

Jep, kyllä se nyt on ajan myötä selkiytynyt että kyllä nuo niitä harjoitussupistuksia ovat olleet. Edelleen niitä tulee ajoittain, mutta aina vain ärsykkeestä eli liikunnasta tms. Sitten niitä saattaakin olla koko ilta, mutta tuo ei haitanne.

Eihän harkkasupistuksista tarvitse huolehtia niinkauan kun ne ei ole kipeitä/säännöllisiä/jatkuvia, eikös..?

Kuinkas Paulan supistukset, eikös nyt ole jo se merkkipaalu ylitetty että niitä saa tullakin ihan vapaasti? Jäi kiinnostamaan että lähteekö siellä tapahtumaan piankin kun on ollut jo etukäteen tuollaista. :)
Trix

ViestiKirjoittaja SannaS » 08 Marras 2011 22:33

Trix, ei tosiaan harjoitussupistuksista tarvi olla huolissaan, ellei ne ole kivuliaita ja/tai säännöllisiä. Otetaanko teiltä muuten se streptococcus agalactiae-näyte neuvolassa?
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Trix » 08 Marras 2011 22:56

Siis minun mielestäni ei oteta kun en muista että siitä olis missään vaiheessa ollut mitään puhetta. Kuinkas tuo otetaan, ihan että olisko se voitu multa ottaa jossain yhteydessä niin etten ole hoksannut (ts. onko verinäyte vai mikä)?
Trix

ViestiKirjoittaja Paula » 08 Marras 2011 23:17

Täällä sanotaan että jos on enemmän kuin 20 päivässä niin tarttee rauhoittaa menoa ja jos sattuvat eivätkä levossa helpota niin pitää tarkkailla ja ehkä käydä näytillå.

Mulla on tänään 37+0 eikä siis ole enää keskonen jos syntyy. edellinen tuli rv 38+2 ja silloinkin supisteli paljon. saa nähdä milloin tämä päättää tulla maailmaan. luultavasti ainakin 5vk:n sisällä.
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja Suvi » 10 Marras 2011 14:40

Jos välillä ehtis tännekin... Meille syntyi siis tyttövauva 21.10 eli rv 39+1. Pituutta oli 47cm ja painoa 3220g. Synnytys alkoi supistuksilla yöllä kolmen aikaan ja lapsi syntyi 7.57. Synnytys oli helppo ja vauva on aivan ihana *heart* *heart* *heart*

Kotiin päästiin heti pakollisten kahden päivän jälkeen, ja imetys sujuu. Isoveli on ollut pikkusiskoa kohtaan aivan ihana, mutta vanhempia kohtaan vähän kamala... Siltä osin toivois että alkas jo tasottua *what*
Suvi
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 10 Marras 2011 15:34

Trix, ei ole verikoe, se on bakteeriviljely.
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Trix » 10 Marras 2011 19:39

Voi että Suvi, lämpimät onnittelut pienestä tytöstä! Ja kiva kuulla että kaikki on sujunut noin hyvin! Eiköhän sen ajan kanssa sen isoveljenkin kanssa ala sujua. :)

Sanna: Joo ei meillä siinä tapauksessa sitä oteta eikä tosiaan ole ollut edes puhetta siitä...
Trix

ViestiKirjoittaja Trix » 17 Joulu 2011 22:54

Päivitetään nyt tännekin jos joku tätä vielä innostuu lukemaan jossain vaiheessa, että meille syntyi 10.12. raskausviikoilla 35+5 terve poika, mitoilla 50cm, 3120g ja py 34cm. Oltiin kuudetta päivää sairaalassa kun pojalla oli verensokerien ja keltaisuuden kanssa lieviä ongelmia mutta nyt ollaan oltu pari päivää kotona ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Synnytys oli tosi helppo meille molemmille. Pojalla oli napanuora kaulan ympärillä ja myös solmussa, mutta siitä ei ollut mitään haittaa missään vaiheessa, onneksi.

SannaS muuten: ennen synnytystä minulta otettiin tuo streptokokki-näyte aikaisten viikkojen takia ja positiivinenhan tuo oli. Sain siihen sitten synnytyksen aikana antibiootit.
Trix

ViestiKirjoittaja Trix » 17 Joulu 2011 22:58

Ja Suvi muuten jos satut tätä lukemaan (ja mielellään toki muidenkin kokemuksia kuulen): kuinka pian teillä tasoittui aiemman lapsen kanssa nuo kiukut vanhempia kohtaan? Meidän esikoinen on ollut viimeisen kolme päivää aivan kamala, huutaa ihan koko ajan ja ihan joka asiasta. >:E Toki osasin odottaa että esikoinenkin asiaan reagoi, mutta ihan näin rajua reaktiota en osannut odottaa...
Trix

ViestiKirjoittaja SannaS » 18 Joulu 2011 00:40

Onnea Trix! VAstasin sulle tonne toiseen ketjuun noista lapsiasioista :)
SannaS
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Paula » 12 Tammi 2013 20:40

Herättelenpä tän henkiin... Täällä olis kolmas kierros menossa, eli raskaana taas, mutta viimeistä kertaa *kumar*

Kolmas olis tuloillaan siis. Varhaisultrassa olin välipäivinä, kun kaikki oireet katosivat, mutta kyllähän siellä pieni *heart* löytyi. Viikkoja tosin vasta 10+2 ja nt-ultra kahden viikon päästä..

Kenellekään paitsi siskolle, miehen veljelle (joille tulossa lapsi toukokuussa) ja naapurille kerrottu. (Naapuri siis hyvä ystävä jonka heppojen kanssa auttelen...) Eli te jotka minut tunnette, niin hyshys, vielä... Kerrotaan sitten jos joku kysyy, kun alkaa näkymään enemmän.

Onko täällä muita odottavia tällä hetkellä?
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja Paula » 28 Tammi 2013 19:56

Ei vissiin ole muita, mutta kirjoitanpa sitten yksin :-)

Torstaina oli KUB-ultra eli nt-ultra ja veriseula. Downssyndrooman riskiluku oli 1:462 ja muiden 1:20 000. Olishan se voinut olla parempikin, mutta esikoiselta oli 1:181 ja terve oli, eli toivotaan parasta. Eilen tunsin ekat hipaisut nukkumaan mennessä, viikkoa aikaisemmin kuin esikoiselta. Toivottavasti jatkaa hipaisuja niin tietää että on elossa...
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja Trix » 21 Helmi 2013 13:06

Mä voisin kyllä varovasti täällä kirjoittaa, vaikka olen aivan alkumetreillä eikä "kenellekään ole vielä kerrottu" (no parille kaverille on tullut lipsautettua kun olin niin onnesta soikeana plussan jälkeen etten malttanut pitää ihan vaan itsellä) eikä kukaan toivottavasti saakaan vielä vähään aikaan tietää. Eli hys hys muualla myös minut tuntevat. Mutta piti nyt kirjoittaa kun pitkästä aikaa osuin palstalle ja itse aloittamani ketju oli saanut jatkoa. :)

Meillä olisi myös kolmas tulossa (aiemmat 5/10 ja 12/11) ja meillekin se olisi nyt viimeinen, niin ollaan tämä asia ajateltu. Itse tosin vähän haikein mielin lähden viimeisen odotukseen, minä voisin tehdä näitä vaikka 20. Mutta johonkin kai se raja on vedettävä.

Tein siis ihan viime viikolla plussan ja vieläpä hyvin aikaisin, ekan plussan tein apteekin omalla viikolla 3+3. :) Plussa oli haalea, mutta ihan selkeä kuitenkin. Parin päivän päästä siitä tein uuden testin ja se olikin jo aivan selvä. Nyt siis viikkoja huikeat 4+2 *green* LA siis lokakuun lopulla.

Aika aikaisin Paula olet sitten liikkeet tuntenut! Vitsi se on kyllä ihanaa, en malta odottaa sitä. Viimeksi mulla oli istukka edessä ja vissiin senkin tähden meni aika pitkään ennen liikkeitä, taisin olla viikolla 17 kun tuntui kunnolla ensimmäiset, jotain pientä olin kyllä kuvitellut ainakin tunteneeni jo aiemminkin silloin tällöin.

Kuinka sulla on Paula muuten mennyt, oletko voinut hyvin? Sulla varmaan raskaus näkyy jo ulospäinkin?
Trix

ViestiKirjoittaja Paula » 22 Helmi 2013 00:31

Hyvin on mennyt kai:-) Eilen tunsin ekoja isompia liikkeitä (siis hipaisuja isompia) ja mietin onko liianaikaista, mutta ei kai... viikkoja nyt 16+2. Ja ei, nyt kunturvotuson hävinyt niin ei näy ulospäin mitään, mutta mulla raskaus on aika näkymätön loppuun saakka. Tai siis naapurit ym eivät ole huomanneet:-) 11/3 olis rakenne ultra.
Meillä aikaisemmat ovat syntyneet 03/09 ja 11/11.
Paula
Valvoja

ViestiKirjoittaja SannaS » 22 Helmi 2013 11:33

VAu Trix, onnea! *ihQua* TEille tulee sitten samanlainen sarja kuin meillä; ekan ja vikan välillä on 3,5v ja yksi sitten siinä välissä.

Tosi moni tekee nykyisin kolme lasta, mulla on melkein kaikilla kavereilla kolme tai tulossa kolmas. Mun täytyy kyllä sanoa että kolme lasta peräjälkeen oli sellanen paukku meillä että mitään iltatähtösiä ei tule, eri asia varmaan oiskin jos olis kaks peräkkäin niin sitten ehkä olis joskus voinut miettiä että jospa vielä tulis....

Onnea odotuksiin siis kaikille *heart*
SannaS
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Perhe-elämä ja parisuhteet